Subject: Vs: Meditsiiniuudised pärivad
From: "Carmen Katariina Sikk" <[email-masked]>
To: "Margot Vent" <[email-masked]>
Date: Tue, 8 Oct 2024 15:45:03 +0200

Tere, Margot!

Aitäh päringu eest!

Vastas Ravimiameti järelevalveosakonna spetsialist Evelin Saar:

Uimastav juustumari (Withania somnifera) on loetletud raviomadustega
ainete ja taimede nimekirjas
<https://www.ravimiamet.ee/ravimid-ja-ohutus/ravimid/mis-ravim#ravimina-ma
aratletud> . Nimekiri on suunatud ettevõtetele, kes soovivad seal olevaid
taimi oma toodetes kasutada – nimekirjas olevaid taimi sisaldav toode võib
osutuda ravimiks ja selle tootmisel ning turustamisel tuleb sel juhul
järgida ravimiregulatsioone (müügiloa nõue, tootmine tegevusloaga ravimi
tootmise ettevõttes, turustamine ravimi hulgimüügi ja apteegiteenuse
osutamise tegevusloa omajate kaudu).

Ravimiamet on aastate jooksul määratlenud mitmeid Withania somnifera`t
sisaldanud tooteid, mida on soovitud Eestis turustama hakata. Koostist,
manustamisviisi ja kasutuseesmärki arvestades ei ole need ravimiks
osutunud.

Oleme teadlikud viidatud raportist, mille kohaselt on tuvastatud, et toidu
koostises olev Withania somnifera põhjustab inimesele terviseriske.
Ravimiks mitteolevad tooted ei tohi kindlasti olla inimesele ohtlikud ning
oleme ettevõtete tähelepanu sellele ka määratlemise käigus juhtinud.
Suukaudselt manustatavad uimastavat juustumarja sisaldavad tooted on turul
toidulisanditena. Kuna toidulisandid kuuluvad Põllumajandus- ja Toiduameti
järelevalve alla, siis rohkema info saamiseks soovitame nende poole
pöörduda.

Parimate soovidega

Carmen Katariina Sikk

Ravimiameti kommunikatsioonijuht

Tel 737 4140

[email-masked]

Saatja: Margot Vent <[email-masked]>
Saatmisaeg: teisipäev, 8. oktoober 2024 14:26
Adressaat: Carmen Katariina Sikk <[email-masked]>
Teema: Meditsiiniuudised pärivad

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere, Carmen Katariina!

Soome arstide leht
(https://www.laakarilehti.fi/terveydenhuolto/muotirohdon-epaillaan-voivan-
vaurioittaa-maksaa-ja-olevan-ehka-karsinogeeninen/ ) kirjutas täna, et
meilgi toidulisandites müüdav ashwagandha on Euroopa
toiduohutusagentuuride juhtide suvel avaldatud nimekirjas, milles oleva 13
aine kasutamine toidulisandites võiks võimalike terviseriskide tõttu olla
keelatud või piiratud.

Milline meie ravimiameti seisukoht selle aine osas on?

Tagasisidet ootama jäädes

Margot

Mu.ee-st